Administrativt system som förenklar vardagen
Mowida är ett modernt och enkelt system för administration och uthyrning. I systemet summeras allt du behöver för att hålla koll på din förening. Du får tydlig tillgång till information som kräver din uppmärksamhet.
I månadskostnaden ingår obegränsat antal användare och gratis support både i chat och per telefon. Hos oss har du 14 dagars gratis prova-på-period och vi tillämpar ingen bindningstid.
Som kund hos oss är du en del i vårt team för produktutveckling där dina åsikter är vägledande i vår design och planering av framtida funktioner.
Funktioner
En smidig överblick och samlad information
I systemet summeras all information om dina objekt, medlemmar och artiklar. Detta gör det enkelt att ha koll på din förening - oavsett var du befinner dig.
Du får enkel tillgång till information så som lediga objekt, obetalda avgifter och annat som kräver din uppmärksamhet.
Vi hjälper dig att ha koll på din dagliga verksamhet.
Stenkoll på standard och artiklar
Du får enkelt information om artiklar såsom tvättmaskiner i gemensamma tvättstugor eller uthyrningsutrymmen.
Slipp bläddrande i pärmar och sökande i excel dokument. På vår plattform är informationen lätt att hitta och bara ett par klick bort.
Fakturering & automatisk avprickning av inbetalningar
Vare sig du kopplar in Mowida mot ett externt ekonomisystem eller väljer att skapa avier i vår plattform kan faktureringen och avplockningen av inbetalningar skötas friktionsfritt. I systemet kan du se om det finns obetalda avgifter, skapa justeringar av avgifter och följa den ekonomiska historiken för dina objekt.
Genom en koppling mot ekonomisystemet Fortnox erbjuds möjligheten till automatisk avprickning och smidig bokföring.
En intresselista för uthyrningsbara objekt såsom bilplatser och garage
Genom att dina medlemmar eller externa potentiella hyresgäster med tre månaders mellanrum mottar automatiska utskick ser vi till att din intresselista är konstant relevant.
Personerna har själv kontroll över sina personuppgifter och möjligheten att redigera och radera sin intresseanmälan.
Inga fler fulla inkorgar på din e-post eller irrelevanta sökanden - allting är snyggt sorterat i ditt system.
Hyresavtal med tillhörande bilagor
Har din förening hyresrätter i beståndet går det smidigt att generera hyresavtal med tillhörande bilagor direkt i systemet.
Uppgifterna till medlemmarna och objekten fylls i automatiskt och vi ser till att ni följer gällande lagar och regler under hela processen.
Utöver själva generering av hyresavtal vägleder vi er kring de regelverk som gäller beroende på vilka val ni gör gällande objekttyp, uppsägningstid och längd på hyresförhållandet.
Flera användare - olika nivåer av tillgång
I systemet kan du skapa flera interna och externa användare och tilldela dessa tillgång till olika föreningar samt delar av plattformen.
Externa aktörer såsom exempelvis en redovisningskonsult eller fastighetsskötare kan via samma användare ha tillgång till flera fastighetsbolag.
Det har aldrig varit enklare att samarbeta.
Hemsida utifrån era behov
Vid intresse hjälper vi även er med en hemsida som är anpassad för er förening. I samband med detta utbildar vi även er i verktyget så att ni enkelt har kontroll samt kan redigera er hemsida själv.
Kontakta oss för exempel på hemsida.
Smidig kommunikation (Kommande)
I systemet kan du enkelt kommunicera med dina nuvarande medlemmar och potentiella hyresgäster oavsett nivå av digital vana. hjälper vi dig att samla all kommunikation.
Inget mer sökande i olika inkorgar all kommunikation är samlad och tillgänglig i fastighetssystemet.
Det är enkelt att vara transparent på dina egna villkor.
Ärendehantering & felanmälan (Kommande)
Ett smidigt sätt att både motta felanmälan och arbeta med både intern och extern arbetskraft.
I systemet kommer du framöver att enkelt kunna tilldela ärenden till relevant personer och framförallt ha kvar statistiken över de utförda arbeten för olika objekt i systemet.
Utöver det har det aldrig varit enklare att återkoppla pågående och slutförda ärenden till medlemmar.
Dags för en kopp kaffe över Zoom?
Boka in en demo så berättar vi mer om systemet och kan tillsammans avgöra om vi är rätt leverantör för er.
Saknar du någon funktion?
Vi tar gärna del av dina tankar, behov och förslag på fler funktioner som du skulle ha nytta av.
Skicka gärna in ditt förslag så sätter vi igång med designen!